sunnuntai 13. elokuuta 2017

Muutakin kun vain äiti

Moikka!
Tässä kuluneen kuukauden aikana olen omasta tahdosta toisten avustuksella miettinyt mitä oikeasti olen. Olen äiti kahdelle lapselle, joka huolehtii pääosin kodinhoidon ne kaikki pyykit ja kaatuneet maitolasit. Olen se vanhempi joka pääosin kasvattaa lapset ja hoitaa heidät kotona, huolehtii että ruokaa on kaapissa ja se tarjoillaan ajallaan. Se aikuinen joka huolehtii että lapsilla on puhdasta ja lämmintä päällä. Olen se äiti joka kestää kahden lapsen kaikki uhman tuomat raivarit päivästä toiseen. Olen välienselvitteliä, kainalo ja syli kun sitä eniten tarvitaan. Puhallan pipit pois ja lohdutan kun lapsen ego kokee kolauksen syystä tai toisesta. 

Huomiota mieheltä
Viimeisen viikon aikana olen huomannut että haluan olla myös muutakin kun äiti ja kotiorja. Haluan olla hyvä ystävä ystävilleni mutta haluan myös olla vaimo ja pitää vaimon oikeuksista kiinni. Jokainen meistä tarvitsee sellaista huomiota jossa kuulee että hän on miellyttävä ja mukava. Jokainen meistä haluaa kuulla että häntä rakastetaan ja hän kelpaa sellaisena kun on. 

En kiellä, viime talvi ja kevät oli tosi raskasta aikaa. Niko oli jatkuvasti reissussa ja teki paljon töitä käytännössä ilman mitään lomia. Lomaksi laskettiin meidän mittapuulla ne päivät kun minä olin sairaana kotona ja Niko joutui tulla hoitamaan lapsia keske työpäivän koska minä en vain pystynyt enää. Myös ne päivät kun lapset olivat sairaana ja minä puolikuntoinen oli Niko mies paikallaan ja hoito meitä kaikkia kotona.

Nyt on saavuttu siihen pisteeseen että meidän piti nostaa asia esille ja minun piti puhua mitä todella tarvitsen. Tarvitsen myös silitystä ja kehuja arjessa. Se pienikin kiitos tai kehu minkä voi toiselta saada merkitsee oikeasti paljon. Se ei ehkä tunnu toisesta paljolta mutta kun on pitkään kotona käytännössä yksin, niin on oikeasti kiva kuulla että näyttää vielä haluttavalta ja hyvältä. 

Tästä on hyvä jatkaa uuteen viikkoon!
Saatteko te puolisoiltanne tai muilta kehuja ja kiitosta arjen keskellä?

-Laura

4 kommenttia:

  1. Arvokasta asiaa ja totta joka sana :)

    VastaaPoista
  2. Hyvä postaus!
    Mun mies kehuu kyllä päivittäin, yritän vastata samalla mitalla. :)
    Sillon kun lapset olivat pienempiä ja valvominen kaameaa, piti enemmän muistuttaa itteään toisen positiivisesta huomioimisesta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos 😊 mä kans parhaani mukaan yritän miestäni kehua ja tsempata arjessa. Välillä sen vain meinaa unohtaa että ollaan muutakin kun vanhempia meidän lapsille

      Poista

positiivisiä tai negatiivisiä ajatuksia? Jätähän kommenttia