perjantai 20. syyskuuta 2013

paha maku

Jäipä paha maku suuhun tämän päivän sairaalan keikasta.

Kaikki siis lähti siitä kun eilen neuvolassa oli taas paineet koholla ja valkkaria näytteessä.
Sain ohjeeksi mennä suoraa mäelle jos paineet on yhä korkealla viikonlopussa.
No olihan ne. Lähdettii Emman kanssa käväsee sairaalassa aivan vaan varmuuden vuoksi.
Niko soitettiin lounaan jälkeen paikalle, vaikka mitään varsinaista hätää ei ollutkaan.

Sairaalassa verikokeita otettiin useampaankin otteeseen, käyrillä makoiltiin yli tunti ja kusinäytettäkin piti antaa.. Sairaalan lääkäri keskittyi lähinnä mun johonkin kesäkuiseen Hb arvoon joka oli kyllä matala. Veikkasi anemiaa ja taas mentiin verikokeisiin. Odoteltiin ja odoteltiin tulosten valmistumista lähemmän kolme tuntia... Mutta mitä vielä.. Me ei saatu ikänä vastauksia niihin.  Niko kyllä meinas ettei sielä puljussa ole kolme tuntia aika eikä mikään!

Ehkä inhottavin olo jäi sairaalan henkilökunnasta. Ensin mua hoitava sairaan hoitaja käyttäytyi tosi inhottavasti mua ja myös Emmaa kohtaa. Totesi mm ettei täällä mitään mieliä tarvita tänne odottelemaan. Itse siinä sitten purin hammasta ettei tulisi itku. Onneksi Niko tuli tässä vaiheessa paikalle ja sai mun olon rauhoittumaan.
Lisäksi lääkäri joka meitä hoiti sitten lääkäri käynnillä oli harvinaisen leipääntynyt työhönsä. Okei, mä ymmärrän et kello on kolme ilta päivällä ja työvuoro loppuu kohta, mutta mun mielestä olis ollut aivan aihetta olla mukava ja ymmärtäväinen asiakasta ja sen puolisoa kohtaan. Ei olisi tarvinnut olla tyly ja kohdella niinkun olisin huvikseni tullut sinne. Jos on tuollaisen ammatin valinnut pitäisi pystyä olemaan empaattinen ja ymmärtäväinen...
Vika niitti oli Y-talossa oleva labra hoitaja, samaa sarjaa kun kaksi edellistäkin. Tiuski ja oli epäammattimainen mua kohtaan. 
Kun lähdettiin jouduin tosissani pidätellä itkua vielä kauan autossakin.. Meen seuraavan kerran ko. puljuun kun mulla on pää kainalossa, toivon ainakin saavani kunnollista hoitoa.

Kotona sitten tulikin se itku - syytetään hormonia. 

Tälläistä avautumista tällä kertaa.. Harmittaa vieläkin..

-Kusti



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Herättikö tekstini ajatuksia? Kommentit ilahduttavat aina :)