torstai 8. joulukuuta 2011

Luukku 6

6.12 Suomen itsenäisyys päivä

Haluan jakaa teidän kanssa hienoimman itsenäisyyspäivä kokemuksen joka minulla on ollut. Se oli viime itsenäisyyspäivä. Olin töissä. Mutta koska työpaikkanani silloin oli sotainvalidien kuntoutus ja hoito koti se teki tästä päivästä unohtumattoman.

En muista olinko ilta vai aamuvuorossa, mutta muistan sen konsertin joka veteraaneille suunnattiin. Meillä oli ruokalassa valkoiset liinat, kynttilät ja muut asiaan kuuluvat kukat ja muut. Miehille olimem pukeneet puvut päälle ja laittaneet kunniamerkit rintaan. Jo hyvissä ajoin olimme tuoneet kaikkia ruokalaan kuuntelemaan esitystä.

Siinä istuessamme, kuunnellessamme esitystä ja katsoessamme meihiä ja naisia tuli nuorilla hoitajilla mieleen ajatuksia joita hiljaa kuiskaten vaihdettiin. Ajatukset olivat tämäntapaisia:

"kun miettii, nuo on tehnyt meille tämän kaiken mahdolliseksi",
 "Vitsit nuo näyttää hyviltä ja arvokkailta puvuissa"
 "mä oon ylpeä meidän miehistä  ja siitä että saan hoitaa niitä"
 "nyt mulla tulee itku"

Parhautta kerrakseen. Ehkä tämä ei riitä kertomaan sitä tunnetta joka silloin oli. Mutta muistan tuon päivän varmasti loppuelämäni ajan.

Kiitos Sotaveteraaneille <3

-Lauraida-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

positiivisiä tai negatiivisiä ajatuksia? Jätähän kommenttia